تحصیل در ایتالیا - شهرهای دانشجویی (رم)
نوشته شده توسط : شهاب

تحصیل در ایتالیا

 تحصیل در ایتالیا - شهرهای دانشجویی (رم)

ایتالیا کشور جذابی است و این جذابیت تنها برای گردشگران نیست. تحصیل در ایتالیا هم با توجه به دانشگاههای  معتبری که این کشور، بویژه برای فراگیری علومی مثل تاریخ و باستان‌شناسی یا برای آموختن معماری و هنر دارد؛ شاید به اندازه بنایی مثل برج پیزا یا شهری مثل ونیز شوق‌انگیز باشد.

دانشگاههای ایتالیا اگرچه محدود و منحصربه شهر (یا شهرهای) خاصی نیستند اما شهرهای میلان، رم و بولونیا را می‌توان برترین شهرهای دانشجویی ایتالیا بحساب آورد. قبلا در یکی از پست‌های این وبلاگ، به معرفی میلان بعنوان یکی از 50 شهر برتر دانشجویی دنیا در سال 2016 و به انتخاب QSS پرداخته بودیم. در ادامه این مطلب هم درباره رم خواهیم نوشت.

رم پایتخت و بزرگترین شهر ایتالیا مملو از جاذبه‌های تاریخی‌ست؛ معروف‌ترین آنها کولوسئوم که می‌توان آن را نماد رم دانست. می‌شود گفت تاریخ با این شهر و تار و پود آن عجین شده است. رم یک ویژگی شاید منحصر به فرد هم دارد؛ این شهر یک کشور دیگر را در خود جای داده است؛ واتیکان، مرکز کلیسای کاتولیک و محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان که کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. رم همچنین پس از میلان، نیویورک و پاریس، چهارمین مرکز فشن و مد جهان است.

رم تنها پایتخت ایتالیا، یک شهر تاریخی دیدنی و یکی از مراکز فشن دنیا نیست؛ یک  شهر دانشجویی هم هست که براساس برخی معیارها مثل داشتن دانشگاه در رنکینگ QS و هزینه‌های تحصیل، از سوی مؤسسه QS بعنوان شصت‌وپنجمین شهر دانشجویی برتر دنیا در سال 2017 معرفی شده است.

رم سه دانشگاه در رنکینگ QS‌ دارد که در میان آنها دانشگاه ساپینزا با رتبه جهانی 223 بهترین جایگاه را دارد (اینجامی‌توانید درباره دانشگاه ساپینزای رم بخوانید). University of Rome" Tor Vergata" و  Università degli studi Roma Tre دو دانشگاه رمی دیگر این رنکینگ هستند.

اگرچه هزینه زندگی در رم نسبتا بالا است اما هزینه پایین تحصیل (شهریه) در دانشگاههای این شهر، تحصیل در این دانشگاهها را از نظر اقتصادی، موجه و مقرون ‌به ‌صرفه ساخته است. از این نظر، شهر رم در رده پنجاه‌ودوم برترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته است. بر اساس معیار «تجربه دانشجویی» هم رم چهل‌ودومین شهر برتر دنیا معرفی شده است.

همانطور که بارها گفته‌ایم تحصیل در ایتالیا با توجه به تاریخ این کشور و سابقه فرهنگی هنری آن، برای متقاضیان تحصیل در برخی رشته‌ها می‌تواند بهترین انتخاب باشد. انتخاب شهر محل تحصیل در ایتالیا اما شاید بیشتر به دانشگاه مدنظر فرد بستگی داشته باشد ولی با توجه به جوانب مختلف، بنظر می‌آید انتخاب یکی از دو شهر رم و میلان می‌تواند بهترین پیشنهاد به علاقمندان تحصیل در دانشگاههای ایتالیا باشد.

 





:: برچسب‌ها: شهرهای دانشجویی ایتالیا , رم ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: